Unity de Zamana Bağlı işlemleri Kullanmak

Herkes  Yazar Herkes Yazar

08 Ocak 2021 Yazılım Dilleri (149) /Unity (15) (22)

Paylaşmak güzeldir. Lütfen sizde paylaşın...


Time.time;

Oyunun başlangıcından itibaren kaç saniye geçtiği bilgisini verir.


Time.deltaTime;

 Birlikte işlem yapıldığı değere sabit bir zaman aralığı verir. Bilgisayar hızına göre değilde sabit hızlarda çalışmasını istediğimizde bu delteTime çok fazla kullanılır.

Invoke("FonksiyonAdi,Süre");

 Belirlenen süreden sonra Belirtilen fonksiyon bir kez çalışır.

InvokeRepeating("FonksiyonAdi,süre,süre_aralığı");

 Belirlenen süreden sonra Belirtilen fonkisyon süre aralığı boyunca sürekli çalışır.Örn: 30 Saniye Sonra 5 sn.aralıklarla sürekli çalışmasını istediğimiz bir fonksiyon için kullanılabilir.

CancelInvoke("FonksiyonAdi")

InvokeRepeating ile çalıştırılan fonksiyonu iptal eder,//durdurur.


Paylaşmak güzeldir. Lütfen sizde paylaşın...



Herkesyazar Ara