Unity Nesneleri Etkisizleştirmek-Objeleri yok etmek

Herkes  Yazar Herkes Yazar

08 Ocak 2021 Yazılım Dilleri (149) /Unity (15) (66)

Paylaşmak güzeldir. Lütfen sizde paylaşın...


Silmek İçin: Destroy(nesne,sure); //Nesne tamamen silinir tekrar geri getirilmez..

 public GameObject cube;
    private GameObject[] cubes = new GameObject[3];
    void Start()
    {
        // Pozisyonu (0, 0, 0) ve rotasyonu değişmemiş bir obje oluştur.
        GameObject yeniKup = Instantiate(cube, new Vector3(0, 0, 0), Quaternion.identity);
        Destroy(yeniKup, 3);//3 sn. sonra siler
    }

Pasif Hale Getirmek İçin: nesne.SetActive(true/false); //Nesne tekrar aktif hale yani geri getirilebilir.

GameObject.Find ("icetextureONfile").SetActive(false);//örnek bir
gameObject.SetActive(false);//örnek 2

Companentini Kapatmak için : component.enabled:true/false; //nesnenin görünürlüğünü açıp kapatabiliriz.

private Light myLight;
    
    
    void Start ()
    {
        myLight = GetComponent<Light>();
    }
    
    
    void Update ()
    {
        if(Input.GetKeyUp(KeyCode.Space))
        {
            myLight.enabled = !myLight.enabled;//Her space tuşuna basıldığında true ise false, false ise true yapar. İsterseniz alle false yada true değeri de atayabilirsiniz.
        }
    }


Paylaşmak güzeldir. Lütfen sizde paylaşın...



Herkesyazar Ara